söndag 8 maj 2011

Jobbhelg

Hemmasnickrade trälådor att odla grönsaker i.
Lådorna på plats, mycket sten var det att gräva upp.


Nu när jag har börjat jobba igen på vardagarna blir det mer att göra här hemma på helgerna, både inne och ute. Nu har vi äntligen målat klart i källaren och det är skönt att det sista äntligen är gjort. Det har verkligen tagit sin tid... Eftersom färgen på golvet fortfarande är våt har jag inte hunnit ta några bilder ännu, men de kommer det lovar jag.

Vi har också varit flitiga ute i trädgården, vi har byggt odlingslådor som vi ska plantera grönsaker i. Vi har grävt djupa gropar i gräsmattan och plockat upp sten efter sten. Ja, vi är verkligen stenrika, hihi.

Tyvärr har vi inte hunnit klart ännu, men nästa steg är att sätta dit markväv som ska hålla ogräset borta och sedan fylla på med matjord. Vidare är planen att lägga stenplattor runt lådorna för att underlätta vid gräsklippning.

Men imorgon bär det iväg till London så detta projekt får vänta tills jag är tillbaka igen.

4 kommentarer:

  1. Vilket pyssel! :) Att ni orkar :) Men så blir det ju väldigt fint också. Ni är riktigt duktiga som gör det mesta själva!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad flitiga ni har varit i helgen! Och vad duktiga ni är som snickrat egna odlingslådor, - själv var jag ju lat och köpte färdiga kragpallar. Kul med lite grönsaksodling! Jag pillade själv ner de första fröerna igår, här blir det rädisor, morötter, mangold, spenat och plocksallad. Jag har även satt scharlottenlök och rödlök i en annan låda, och jordgubbsplantor i en tredje. Jag är odlingsnovis, så det ska bli spännande att se hur det går! Nu får vi jämföra odlingsutveckling med varandra, hihi!
    Önskar dig en fin måndag, Carro!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hmmm... Det heter *pallkragar*, men det tycks jag inte få in i skallen...

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni gör, så ordentligt och planerat. Kommer bli hur bra som helst.

    SvaraRadera