söndag 4 april 2010

Sommartider hej hej...

...sommartider! Ja nu har vi haft sommartid i en vecka och visst är det härligt att det blivit ljusare på kvällarna. Det är väl hela vitsen med att ställa om klockan. Men jag har så svårt att ställa om mig. I år är det extra svårt eftersom jag inte har något fast jobb som tvingar upp mig på morgonen på regelbundna tider.

Jag sitter uppe sent på kvällen och kollar in TV-serier som jag aldrig tidigare orkar hålla mig vaken till. När det är dags att kliva upp morgonen därpå är jag fortafarnde supertrött. Visst är det konstigt, det är ju bara en timma som det gäller, till skillnad mot när vi kom tillbaka från USA, då det var sex timmar skillnad.

Vilken tur att David ska börja jobba igen som vanligt på tisdag då kanske jag också får in rytmen och kan börja njuta av sommartiden och inte gå omkring hela förmiddagen som en zombie.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att sommartid ger en "jetlag"... Inte riktigt min grej heller, med tidigare morgnar.

    Har det blivit något målat i helgen? Tipsar dig om att ta MÅNGA bilder både före och efter, - det uppskattar man jättemycket i efterhand, när man liksom glömmer hur det såg ut från början. Kul uppslag att göra ett scrapalbum kring med!

    SvaraRadera