tisdag 30 mars 2010

Paus i arbetet och skattjakt på vinden

Nu har vi fått ta lite ledigt från vårt renoveringsarbete. David var tvungen att åka i väg med jobbet ett par dagar, så i söndags passade jag på att åka ner till Västergötland med mammas och pappas bil. Det var ju dags att lämna tillbaka den nu när vi har köpt en egen.

Igår var mamma och jag på vinden och rotade och letade runt i alla lådor och skåp. Det finns massor kvar efter min farmor och nu när vi har ett eget hus hoppades vi på att hitta några fynd som passar dit.

Vi hittade en hel del kul faktiskt, bland annat en jättefin porslinsservis som vi tänkte att min bror ska få. Till mig hittade vi bland annat en gammal porslinstupp, en tavla och gamla gulliga likörglas med vinrankor på. Perfekta att sitta smutta ur ute på altanen i sommar.

Jag kommer åka tillbaka hem igen redan i morgon, så på skärtorsdagen fortsätter vi renoveringen i huset igen och räknar med att arbeta hela påsken.

2 kommentarer:

  1. Påsktuppen kommer att bli jättefin på bordet i påsk! - Tänk dig själv nästa påsk, när du får ha middag i ditt nya hus. Ska bli kul att få följa er renovering, - ha det så gott i påsk!

    SvaraRadera
  2. Hej i PÅSK stugan:))))

    Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

    Påskkramar
    Marianne

    SvaraRadera