lördag 6 november 2010

Dålig bloggare som längtar till advent

Jag kan inte fatta hur tråkig jag blivit i mitt bloggande. Mitt mål att är skriva minst två inlägg i veckan, men jag märker att det snarare blir ett i veckan om det överhuvudtaget blir något alls. Men till mitt försvar vill jag skylla på årstiden och mitt nya jobb. Jag är supertrött på kvällarna så det blir inte mycket pysslande då precis och det är redan mörkt när jag kommer hem så fotograferingen blir inte lika lyckad. Med andra ord, inte de bästa förutsättningarna för en amatörbloggare som jag.

Behöver jag säga att jag längtar till december och den första snön, vi har redan inhandlat uteljus som vi ska sätta upp i trädgården. Jag har också köpt en ny adventsstake att sätta i fönstret.

I brist på nya bilder har jag lagt in några bilder från förra året i New York, där vet de hur julpyntning ska gå till.

New Yorks kanske mest kända julgran vid Rockefeller Plaza.

Julljus på varuhuset Macy's.

Julgranskulor, eller pumlor som de säger i Norrland, längs 6:e Avenyn.

3 kommentarer:

  1. Åh, New York på julen vore rena drömmen! (Eller New York när som helst...)
    Låter trevligt att du har ett nytt jobb, Carro! Inte konstigt att du är trött om kvällarna då, plus att det är den tiden på året. Låt inte bloggandet bli ett måste, då blir det bara ytterligare en stressfaktor. Skriv när du har lust, - dina inlägg är efterlängtade, oavsett hur ofta eller sällan de kommer!
    Ha en skön allhelgonahelg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Kan riktigt föreställa mig julen i New York, vore roligt att få uppleva. Får väl ta det vid nästa besök ;) om det nu någonsin blir något.

    Säger som föregående inlägg, blogga när lusten finns!
    Ha det gött! (som vi säger här på slätta)

    SvaraRadera
  3. Hej

    Det blommar fint tycker vi, se vad du kan
    det blommar i Spanien också.där vi tillbringar nov.
    Kram JS

    SvaraRadera