tisdag 11 maj 2010

Trädgårdsinspektion

Nu när snön äntligen är borta har vi kunnat göra en mer noggrann inspektion av vår trädgård. Detta är vad vi hittade...


Några udda placerade buskar.

En oidentifierbar blomcirkel mitt på gräsmattan (vet inte om det ska vara en rabatt eller inte).

Maskrosor

En död gräsplätt där tidigare ägare hade sin husvagn uppstäld.

Och en bedrövlig röra bakom garaget.

Nja, vi hade väl inte förväntat oss en uppvuxen trädgårdspark i engelsk stil, men några blommande rabatter och ett eller annat fruktträd hade inte varit så dumt.

Nu är det väl upp till oss att fixa bakgården så att den blir lite finare och mysigare. I sommar har jag dock inga stora planer för trädgården. Jag tänker göra det enkelt för mig och plantera i krukor istället för att gräva land. Det enda som jag tänker ge mig på är gräsmattan som är full med mossa och ogräs. Jag har redan börjat med att sprida mossmedel och gödsel på den och snart är det dags för den första klippningen.

1 kommentar:

  1. Ja man vet ju aldrig vad som kommer fram i tö...

    Jag är också en krukmänniska:) enkelt och smidigt. Lycka till med gräsmattan då!

    Kram

    SvaraRadera