tisdag 14 september 2010

Dags att gå till tandläkaren...

När vi bodde i USA ingick ett besök hos tandläkaren per år i vår sjukförsäkring, så vi letade upp en tandläkare i närheten av vårt hus. Men men... han hittade massor med fel på mina tänder och jag började undra om det verkligen var så illa eller om han bara vill ha mera "business". Det slutade med att varken jag eller David gick tillbaka till tandläkaren under de följande tre åren.

Nu har vi varit i Sverige ett tag och jag har äntligen tagit kontakt med folktandvården, glad över att de hade kvällsöppet bokade jag en tid den 30:de augusti (trodde jag), det visade sig sedan att det var den 13:de september jag hade en tid. Jag hade troligen hört fel i telefonen.

Igår ringde de från receptionen och undrade varför jag inte hade dykt upp på min avtalade tid... Jag hade helt blandat ihop dagarna och trodde det var idag tisdag som jag skulle dit. Receptionisten var lyckligtvis snäll och förstående och hittade en ny tid åt mig imorgon onsdag. Nu återstår bara att se om jag lyckas komma på rätt dag och på rätt tid den här gången, men som de säger tredje gången gillt.

2 kommentarer:

  1. Lol, sånt händer ofta :) Vad spännande å få se hur tänderna ligger till nu! Jag var livrädd att gå till tandläkaren efter mitt boende i NY (eftersom jag inte gått till tandläkaren på över tre år)...men det gick väl bra kan man väl säga :) Inga hål i alla fall. och ingen som försöker få en att komma tillbaka för att få mer pengar. Snarar tvärtom.

    SvaraRadera
  2. Hopplöst det där när man flyttat och måste byta både tandläkare och frisör. - Lyckligtvis har jag redan hittat det sistnämnda, men tandläkarbesök skjuter man ju gärna på...
    När jag bodde i USA var jag patient under en tandläkarexamen. Jag har fortfarande ett minne kvar i munnen i form av en guldfyllning! Annars låg jag mest och fnissade över den rigorösa hygiendisciplinen som rådde inne i själva rummet, - varendaste liten pryl och handtag var invirad i gladpack!
    Hoppas ditt tandläkarbesök gick bra!

    SvaraRadera