måndag 27 september 2010

Spökvandring och vedplockning

Björkved i stora lass.

Dracula på besök.
Nej, jag har inte försvunnit, men jag har varit helt utslagen på grund av snuva och feber och har därför haft varken ork eller lust att vara aktiv på bloggen under den senaste veckan.

Men nu är jag tillbaka och ska berätta om min förra helg. Jag tankade bilen full och drog ner till mor och far i Västergötland där det var skördefest hela helgen. Mina föräldrar är aktiva medlemmar i ett byalag och de arrangerade en spökvandring för stora och små barn och jag var med och spökade som Dracula.

Besökarna får promenera en skogsslinga på ca 800 meter, upplyst endast genom marschaller längs med stigen. Där stöter de på olika läskiga inslag som till exempel flygande spöken, häxor och mystiska ljud. Vandringen avslutas i en mörk lada full med levande spöken för de som vågar gå in.

Det har verkligen blivit en uppskattad tradition under skördefesten och redan klockan 21:00 var det två timmars väntan.

På söndagen plockade jag äpplen och hamstrade ved och fyllde sedan bilen till bristningsgränsen (om nu en bil kan brista), innan jag körde norr ut igen. Väl hemma väntade en efterlängtad David som hade varit borta en vecka på grund av jobb.

PS. Mitt tandläkarbesök gick jättebra, inga hål och dessutom fick jag beröm av tandhygienisten som tyckte jag sköter mina tänder bra och och har ett lagomt sockerintag : ).

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du är på benen igen (och med tänderna i behåll, hehe!). Spökvandring låter kul, - minns att våra ledare gjorde något liknande när jag var med i scouterna som liten. De väckte oss mitt i natten på ett läger och tvingade ut oss i skogen, där de stod och spökade på väl valda ställen. Huuu!
    Veden gör mig nyfiken på om ni har en kamin?
    Ha det så gott i veckan!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera