onsdag 1 september 2010

Träskor, ett måste för en husägare



När vi nu har ett hus med trädgård är det nästan ett måste med ett par rediga träskor, mycket praktiskt när jag går och hämtar posten eller morgontidningen och när jag går ut med tvätten.

Det tog hela sommaren innan jag kom till en skobutik, men nu är även jag praktiskt skodd på fötterna. Tyvärr var inte utbudet så stort, i den lilla butiken jag besökte, så det fick bli den gamla klassiska modellen i svart. Jag hade tänkt mig ett par med någon rolig färg och mönster. Nu får dessa duga tills det är dags för ett nytt par.

Jag kan inte minnas när jag ägde ett par träskor senast. En sak är säkert, de var i betydligt mindre storlek på den tiden. Det jag minns är dock när jag sprang runt i villaområdet där jag växte upp i träskor och det måste ha krävt en del teknik och övning för att kunna bemästra konsten att inte snubbla eller trampa ur dem i farten.
Vilka är era barndomsminnen när det gäller träskor?

3 kommentarer:

  1. Ha, ja tänk vad man har sprungit runt i träskor i sin dag. Men liksom du då fötterna var något mindre.

    En riktigt praktisk sko är det ju faktiskt. Vet att min pappa fortfarande helst går i träskor där hemma.

    Själv skulle jag kunna tänka mig ett par fina Moratofflor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Träskor hade pappa och de lånade vi :) Och sen att de var 10 nummer för stora gjorde ingen skillnad för oss :) Men det är fantastiskt, som du också skriver, att man lyckades med att springa och hoppa i såna där. De borde komma med en varningslapp på tycker man!

    SvaraRadera
  3. Mitt problem med träskor (som jag ändå ÄLSKAR) är att jag vrickar fötterna i dem stup i kvarten. - Mina fötter är nog helt enkelt inte riktigt gjorda för sådana skodon. Jag får köra på "Foppatofflor" istället, fast dom är ju inte alls lika charmiga. (Snarare riktigt fula...)
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera