söndag 29 augusti 2010

Nytt på arbetsfronten

Det är ju också tänkt att jag ska berätta om mitt jobbsökande här på bloggen. Men dels är det inte så kul och spännande att skriva om och dels har jag inte varit så aktiv i sökandet. Ska jag vara riktigt ärlig så har det varit ganska skönt att inte behöva jobba, jag har ju haft ganska fullt upp ändå.

Nu när hösten kommer och det faktiskt är snart åtta månader sedan vi kom tillbaka till Sverige (vart har tiden tagit vägen), tror jag att det kan bli lite långtråkigt att inte ha ett arbete att gå till. Jag har därför sökt en praktikplats och ska förhoppningsvis påbörja den redan den första september. Samtidigt hoppas jag det ska börja dyka upp mer riktiga jobb nu under hösten, nu när semestrarna är slut och folk börjar röra på sig på arbetsmarknaden igen.

Jag vill inte lämna ut någon arbetsgivare här på bloggen, men jag kan säga att att praktiken gäller bokföring och redovisning... Jag har typ noll kunskaper i detta ämne så nu kommer det att bli djupdykning i relevant litteratur under ett tag framöver.

4 kommentarer:

  1. Kul att du har en praktikplats på gång! Själv har jag varit officiellt "ojobbandes" i två veckor. Vet inte om jag redan börjar bli lite rastlös, - det känns lite märkligt att inte vara bland andra människor hela dagarna. Sambon, den stackarn, blir helt sönderpratad när han kommer hem, haha! Fast det finns ju gott om projekt att sysselsätta sig med här hemma, så sysslolös är jag ju inte riktigt. Vi får väl se hur det blir.
    Lycka till med ditt nya arbete!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du fått praktikplats! Skönt att ha nåt att gå till om dagarna utanför hemmet. Även om jag förstår att du har mycket som sysselsätter hemma just nu också. Men det är ju alltid trevligt att ha andra människor runt sig en stund om dagen också, för att få lite ny input!

    Lycka till med jobbsökandet också!

    SvaraRadera
  3. Vad bra! Praktikplats är ju fortfarande nåt att gå till och för att få lite erfarenhet. Det bör du ju få massor av eftersom området är helt nytt för dig :) vad roligt!

    SvaraRadera
  4. Vad kul det låter! Bra sätt att öka på dina kunskaper och kul med arbetskamrater.

    Det är vad jag kan sakna när jag går här hemma. Spelar ingen roll att det finns saker att göra. Saknar kollegor att diskutera med och att få jobba med hjärnan på ett annat sätt.

    Hoppas att du kommer att trivas!

    Kram

    SvaraRadera