lördag 9 oktober 2010

Stöd kampanjen "Vi gillar olika"!

Jag har inte tänkt att bli speciellt politisk på den här bloggen. Men, ibland får man från gå sina principer, speciellt när det blåser oroliga vindar på högerfronten både här i Sverige och i världen runt om kring oss.

Under många år har högerextremististka partier tagit plats i de folkvalda parlamenten runt om i Europa och nu har det även hänt här på hemmaplan. Ska vi vara ärliga var det aldrig någon fråga om, utan snarare när, ett politiskt parti med rötter i både nationalistiska och rasistiska sammanslutningar skulle ta sig in i riksdagen.

Jag vill med detta inlägg först och främst ta ställning mot alla former av rasism och främlingsfientlighet genom att stödja Aftonbladets kampanj "Vi gillar olika". Jag vill också uppmana er alla, kära läsare, att göra det samma. Gör som jag kopiera bilden nedan och lägg in loggan i ett sidoelement i er blogg samtidigt som ni uppmanar era läsare att göra likadant. Vi här i bloggvärlden kan kanske göra någon skillnad om vi blir tillräckligt många. Vi kan inte vara tysta.





Vi gillar olika!

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med i allt du skriver, - jag har redan "joinat" den här kampanjen på Facebook. Det läskiga är dock inte Sverigedemokraterna som parti, utan att det finns tillräckligt många svenskar därute som faktiskt röstat in dem i riksdagen. Det gör mig sorgsen...
    Hoppas att du har en skön helg, iallafall!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hamnade här av en slump och kunde inte låta bli att läsa. Trots att det handlar om politik :)

    Vi gillar olika, därför är jag lite emot just den handen. Alla tycker inte som oss, alla kan inte tycka som mig så oavsett vad någon tycker så har den rätt att tycka hur svinigt det än må vara. Jag håller med dig i allt annat och jag avskyr rasism men handen går för mig tvärbort :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera