söndag 19 december 2010

Inför jul

I år kommer David och jag spendera jul hemma hos våra respektive föräldrar. Med andra ord, jag tar bilen ner till Västergötland och firar julen där, medan David åker upp till Skellefteå till sin släkt. Detta har vi gjort i alla år förutom förra då vi var kvar i USA. (Vad vi hittade på då kan ni läsa här!)

Jag har redan berättat att vi inte kommer sätta in någon gran och jag har även i år varit sparsam med det övriga julpyntet eftersom det mest bara kommer att stå framme i ett tomt hus. Vi får njuta desto mer av våra mammors pynt och gran.

Men några julsaker fick trots allt komma fram för att skapa lite julstämning även hemma hos oss...

Handmålade porslinstomtar som får stå och pryda vår öppna spis.

Kromade renar som vi köpte på Pottery Barn i USA.

Ikväll ska vi göra lite julgodis, jag får visa bilder från det i morgon!

5 kommentarer:

  1. Åhh, Pottery Barn! Saknar det!
    Min sambo och jag firade också alltid separata jular, fram tills dess att vi hamnade här på Solhäll. Det här huset är som gjort för att fira jul i, så nu vägrar vi åka någon annanstans, hehe!
    Hoppas du har en skön adventssöndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vilka fina :)

    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    Fortsätter......
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Jaha! Så ni firar inte jul tillsammans någonsin? :) Kan vara mysigt det med!

    SvaraRadera
  4. Heej!

    Vilken härlig blogg! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Carro!
    Kul att du kikade in till mig och tack för dina fina ord. :) Håller tummarna för dig i min utlottning! Nu ska jag kika runt lite hos dig.
    Ha en underbara julhelg!
    //Anna-Karin

    SvaraRadera