måndag 27 december 2010

Så fort det går...

... julhelgen är redan slut. Imorgon tisdag är det dags för mig och Herr Bock att åka hem. Herr Bock, (handgjord halmbock tillverkad av min mammas väninna som jag fick på julafton), är lite orolig för han vet att det finns bockbrännare där uppe i Gästrikland.

Med på resan kommer även min bror, honom släpper jag av i Västerås. Vi får hoppas att Mälartågen till Stockholm går som de ska, så att han kan ta sig hem även den sista biten

Slutligen ska David prova på offentliga transportmedel som buss och tåg längsmed norrlandskusten, för att ta sig hem till Sandviken, ja vi får väl se hur det går...

Nu håller vi tummarna för att jag vaknar i tid, att vädret inte ställer till några problem och att mina medtrafikanter tar det piano på vintervägarna.
Här skulle jag lagt in ett kort på Herr Bock, men ibland funkar inte tekniken som den ska. Jag får ladda upp den när jag kommit hem igen och visa bilden i nästa inlägg.

2 kommentarer:

  1. Hihi, du får ta med en brandsläckare så att du kan skydda "Herr Bock" mot pyromanerna i Gästrikland. Skönt att höra att du har haft en bra jul tillsammans med familjen.
    Själv päser jag som bäst i min julklappspyjamas, - idag är nästan den skönaste dagen på julen, när allt firande och alla "måsten" är avklarade och man bara kan slappa.
    Kör försiktigt hem imorgon!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig verkligen ett stort lycka till på tågen idag! Det kan verkligen vara rena äventyret och man vet inte var man hamnar! Kram!

    SvaraRadera