måndag 20 december 2010

Julgodis till glöggen



Idag blir det hemgjort julgodis till glöggen. David och jag gjorde Mozart-kulor och Bounty i år. Mozart-kulor har jag gjort med mamma ända sedan jag var riktigt liten och inspirationen till Bountyn fick jag från en av mina favoritbloggar, Bakfnatt.

Eftersom båda sorterna är "runda" och doppade i choklad kan det blir lite svårt att skilja smakerna åt, så risken är att det kan ju bli en liten överraskning för de gäster som vågar smaka!

Jag serverar dem i små likörglas, då blir det inte fler än vad mitt samvete tillåter, hihi.

5 kommentarer:

  1. Mums, vad gott det där lät! Själv har jag bunkrat ny choklad och nya marshmallows, - att göra julgodis så där långt innan jul var ju dömt på förhand...
    Annars vankas julens första skinkmacka, så snart griljeringen får lite färg i ugnen, smask!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Och vad gott! Kanske måste göra de där Bounty! Mumsigt :)

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Ja, att få bygga sitt eget hus var en häftig upplevelse. Och väldigt rolig.
    Vi är jätte nöjda med våra val och njuter av varje minut i vårt nya hus :D

    Snart är det jul! Hur ser din vecka ut?
    Mycket att göra så här innan julen.

    Ha en bra dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Kul att du vill vara med i vår utlottning.
    Ha en bra dag. Kramar från oss.

    SvaraRadera
  5. Hihi, smart att servera dem så ;-) Hoppas du får en mysig jul!

    SvaraRadera