onsdag 29 december 2010

Julens bilder

Nu är vi tillbaka i Sandviken. Min bilresa gick jättebra och David kom fram igår kväll han också. SJ som har stora trafikstörningar i hela Sverige hade såklart ställt in det tåget han var inbokad med, men han fick ett meddelande om detta flera timmar i förväg samt att de hjälpte honom att boka om biljetten till nästa avgång. Allt som allt blev han "bara" två timmar försenad, vilket känns helt OK i dessa dagar.

Som jag skrev i tidigare inlägg har jag inte kunnat lägga in några bilder från vårt julfirande medan jag var hemma hos mamma och pappa. Därför lägger jag in dem här istället. Hoppas det kan hjälpa till att återskapa lite av julkänsla så här i mellandagarna : ).

Årets julgran hos mamma och pappa som jag traditionsenligt hjälpt till att pynta.

Jultomten på väg till grannarna.

Herr Bock, handgjord halmbock som jag fick i julklapp.

3 kommentarer:

  1. Skönt att ni båda har "landat" safe and sound hemma igen. Kunde väl aldrig tro att SJ hade tid att vara så service minded i dessa kaosartade tider!
    Han var fin, herr Bock! Och så härligt med riktig tomte.
    Hoppas du unnar dig några sköna mellandagar (vet inte om du är ledig?) och att du får en härlig nyårsafton!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni kom hem i ganska bra tid :) Funderar på att stick till Malmö i februari med tåg, men jag tvekar. Man vet ju aldrig hur det kan gå. Inte med en liten tjej i släptpg i alla fall!
    Jättefina bilder och snygg julbock som du fick!

    SvaraRadera
  3. God morgon góa Carro!
    Tack för dina alltid så härliga hälsningar och jag tycker det känns tryggt och veta att det inte bara är jag som fajtas med symaskinen:)
    Mysig tradition som håller i sig, att klä granen tillsammans.
    I år har vi minsann TRE granar som står och barrar här hemma, vi har en i vardagsrummet och tjejerna har varsin på rummen.
    Det blir mycket barr att dammsuga upp.....

    Jag önskar dig GOTT NYTT ÅR och så ses vi på det nya året 2011.
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera