måndag 3 januari 2011

Nytt år och nytt på arbetsfronten

Då var vi inne på det nya året, det är måndag och vi skriver 2011... även om jag inte avlagt några nyårslöften känns det ändå som en nystart och det är härligt att dagsljuset börjar komma tillbaka igen.

Nu är det också så att det nya året inleds med en riktigt stor förändring för min del. Jag har nämligen erbjudits ett nytt jobb, det är ingen praktik eller lärlingsplats, utan ett riktigt jobb med en riktigt månadslön. Jag ska börja hos den stora arbetsgivaren på orten den 10:e januari och jobba på en avdelning som ansvarar för inköp av råvaror och bevakning av råvarumarknaden.

Under hösten hade jag en praktikplats på en revisionsbyrå i Gävle och det var också jättekul och intressant. Det var väl tänkt att jag så småningom skulle bli erbjuden en riktigt tjänst även hos dem, men när detta jobb dök upp tvekade jag aldrig på att tacka ja till det. Det som är extra roligt är att jag för första gången får lite nytta av all nationalekonomi som jag pluggade i Luleå.

Nu kan jag bara hoppas att början på det nya året blir lika spännande för er, kära läsare!

5 kommentarer:

  1. Det är ju helt underbart!Vad spännande det kommer att bli för dig den närmaste tiden. När man börjar nytt jobb är det ju alltid lite pirrigt, nervöst och otroligt spännande i början. Det kommer att gå jättebra :) Jag ser fram emot att höra mer om detta äventyr!

    SvaraRadera
  2. Härligt, Carro! Stort grattis!
    Jag ska faktiskt själv börja jobba fr.o.m. 10 januari, om än bara 50% till att börja med. (SFI-lärare på en skola i grannkommunen.) Ska faktiskt bli riktigt skönt att få lite mer fasta rutiner på vardagarna, - känner mig extremt utvilad efter höstens ledighet.
    Lycka till! Du får säkert anledning att återkomma och berätta hur det går.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul =) Stort grattis och lycka till! God fortsättning också!

    SvaraRadera
  4. Hej, hej!

    Lexingtons fina saker är som sagt inga fel att få. Ett säkert kort! :D

    Önskar dig en fin dag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Nämen vad kul Carro.., GRATTIS till jobbet!
    Visst känns det väl gott att få en RIKTIG lön:)
    Hoppas att du kommer trivas som fisken i plurret, jag håller tummarna för dig!

    Önskar dig oxå en skön helg och hoppas du får njuta av lite ledighet.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera