onsdag 5 januari 2011

Nytt projekt på gång

Först vill jag bara tacka för alla grattishälsningar till mitt förra inlägg, roligt att ni är glada för min skull!

Extrarummet i källaren, färg som lossnar på väggen och ett halvfärdigt tak.

Gammal och löst sittande färg är borttagen och hål i väggen där putsen har fallit bort.

Denna vecka är vi lediga, David har tagit ut semester och jag börjar ju inte mitt nya jobb förrän efter helgen. Då passar vi på att starta ett nytt husprojekt och denna gång är det ett rum i källaren som ska fixas.

Tanken är att vi ska måla och fräscha upp detta rum och sedan inreda det som ett extra TV-rum. Soffa, soffbord och TV-bänk har vi redan så det är bara att ställa allt på plats när det är klart.

Vi har tagit bort så mycket vi kunnat av den gamla färgen och på vissa ställen har tyvärr putsen släppt. Nu har vi skaffat Rep & Fix som vi ska fylla i hålen som uppstått. Sedan ska vi måla väggen med Beckers putsfärg som ska fästa både på gammal färg och ny puts. Vi valde en varm vit nyans. Till sist måste vi fixa snickerierna i taket och runt fönstren, just nu ser det mest halvfärdigt ut.

Jag ser verkligen fram emot att detta rum blir klart för vi har en del flyttlådor som fortfarande står ouppackade lite här och var i huset vars innehåll hör till detta rum.

Det är väl inte rimligt att vi blir helt klara under ledigheten, men det är alltid lättare att fortsätta arbetet på kvällstid om man kommit en bit på väg.

2 kommentarer:

  1. Källarprojekt känns igen här hemifrån! Fast jag kan säga att vår källare är bra mycket sunkigare än er... Vi har ställt iordning ett pysselrum och så snart den gamla oljetanken är utplockad så tänkte vi sätta igång med tvättstuga/badrum. Blir väl till våren någon gång.

    Ska bli kul att få se det färdiga resultatet när ni är klara!

    Ha en skön trettonhelg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande med både nytt jobb och nytt renoveringsprojekt! Jag vet hur det är...

    Ser fram emot uppdatering på källarrummet! Ha en skön helg och lycka till på måndag!!
    KRAM

    SvaraRadera