lördag 8 januari 2011

Snö, snö och ännu mer snö del 2

Minns ni denna bild från förra våren, våra cypresser på framsidan...

...idag är de nästan helt täckta av snö.

Snövallarna är högre än mig...

...och David!

Jag har varit ute och försökt att fota all snö som har kommit här i Sandviken, det är lite svårt att få rättvisande bilder, men jag hoppas ni kan få en liten uppfattning om hur mycket snö vi har. Jag undrar också om jag vågar sticka ut näsan och påstå att vi här i Gästrikland har fått absolut mest snö i hela Sverige. Det kommer ny snö var och varannan dag och det är nästan lättare att räkna dagarna när det inte snöat.

Som ni ser på bilderna börjar snöhögarna bli riktigt höga, till och med högre än mig och David. Problemet är att om det kommer mer snö nu vet vi inte vart vi ska skyffla undan den. Dessutom tar det mycket tid att skotta, tid som vi vill använda till roligare saker. Det är också svårt att ta sig någonstans om inte snön är borta från uppfarten, vilket gör att man känner sig lite instängd vissa dagar. Misstolka inte mig i detta inlägg för jag gillar verkligen snö och det är ett superfint vitt vinterlandskap därute, men det behöver inte komma mer nu!
Ps, medan jag skrev detta inlägg har det börjat snöa igen, så om ett par timmar måste vi nog gå ut igen för att skotta.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är fruktansvärt tugnt men som du skrev, skönt för hans del. Han var väldigt sjuk.

    Hoppas du får en fin lördag! Ha det gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Och jag som just tyckte att våra snövallar var höga, haha! Fast idag regnar det i norra Skåne, och med tanke på all snö som smälter i rekordfart så har vi rena rama Venedig ute, både på tomten och på vägarna. Bara det inte fryser på igen, för då kommer det bli rena rama rodelbanan...
    Hoppas du har en skön lördag! (Det har jag, med semlor och kaffe!)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. När jag ser sånt är jag så glad att vi INTE bor i hus :) Jag är glad att en traktor dyker upp ibland och drar bort snön :)

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt Carro, nu får det bannimej vara nog med snö!
    Visst är det vackert men man kan inte sticka under stolen med att allt blir lite besvärligare:(
    Vi börjar få samma problem här i Dalsland, vi vet snart inte vart vi skall skyffla iväg snön.
    Nu har vi haft töväder i ett dygn och snön från taket åkte av i natt och det lät som om hela huset rasade:)

    Jaja, vi har ju något skönt och vackert att längta till.., våren och sommaren lurar runt hörnan.....
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera