lördag 22 januari 2011

Tvåskift

Under veckan som varit, det som vi i arbetslivet benämner vecka 3, har David och jag jobbat tvåskift. Först åtta timmar på våra riktiga jobb och sedan ett par timmar hemma nere i källaren. Som jag skrev i ett tidigare inlägg började vi ett nytt projekt veckan efter nyår, men på grund av diverse sjukdomar har vi inte kommit så långt som vi hade önskat. Nu får vi köra desto hårdare när vi är friska igen.

Så nu undrar ni nog hur det går. Svaret är ganska bra. Som jag skrev i förra inlägget har vi gjort klart grundarbetet på väggarna och det är bara målningen som återstår, vilket vi planerar att göra allra sista. David har sågat bort träbitar som av någon anledning stack ner från taket och jag har börjat måla trälister runt dörren och två små fönster. Jag har använt Beckers panelgrund till alla trädetaljer och nu återstår bara ett tredje lager.

Vi har också påbörjat "trökjobbet" med att måla tak. Vi har även där målat ett lager med Beckers panelgrund och ska måla ytterligare två lager nu i helgen.

David har också påbörjat en lite uppfräschning av vår lilla matkällare, han tycker det är praktiskt och tidseffektivt att hålla på i två rum samtidigt. Men jag tror det beror på att han vill ha ett fint rum att förvara allt sitt vin! För mig gör det inte så mycket om min hemgjorda sylt får stå i ett fint rum heller...hihi.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad ni är flitiga! Kan tänka mig att det kommer att bli jättefint nere i er källare.
    Önskar att vi var lika aktiva, men så länge den gamla oljetanken står kvar (vilket den kommer göra ett par månader till) så känns det inte lönt att börja fixa för mycket.
    Ska bli kul att se hur resultatet blir! - Gärna bilder på makens lilla "vinkällare" också, hehe!
    Ha en riktigt skön helg, Carro! Kram från Skåne!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Utmaningsdags!
    Titta in på min blogg och se om du har lust/tid/ork att delge dina tankar kring 10 frågor om bloggande.

    Önskar dig den skönaste söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera