söndag 27 mars 2011

Blommor och knoppar


Den här orkidén fick jag av min mamma, det är något så ovanligt som tre stänglar i den och det verkligen sprakar av lila blommor. Jag tror faktiskt inte att jag sett en orkidé med så många blommor och knoppar på en gång.

Orkidé är en av mina favoriter när det gäller krukväxter. De är färgglada och passar vackert bland övriga gröna växter. Att de är relativt lättskötta är också bra, trots att vi nästan aldrig lyckas med att få dem att blomma om.

Den vita krukan köpte jag för tio årsedan i en lokal blomsterbutik som tyvärr är nedlagd nu. Från början hade jag två, men så en vacker dag var olyckan framme och plötsligt var det bara en kvar.

8 kommentarer:

  1. Alla bloggare som jag följer har så många blommor och fina odlingar! Mina dör efter nån vecka bara...måste göra nåt fel :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen tjusig, tror inte heller att jag har sett en orkidé med så många blommor på. Orkidéer och jag har aldrig riktigt varit kompisar, så här hemma har vi inte haft några på ett bra tag. Men när jag ser din så blir jag lite sugen!
    Hoppas du får en fin start på den nya veckan! (Lite jet-lag efter tidsomställningen kanske?!)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. orkidé är min faborit blomma

    SvaraRadera
  4. a
    a
    a
    a
    a
    a
    a
    aa

    a
    a
    aa
    a

    SvaraRadera
  5. a
    a
    a
    a
    a
    a
    a
    aa

    a
    a
    aa
    a

    SvaraRadera
  6. hmmmm 69???

    SvaraRadera
  7. 69 ååååååå yesssss 69696969 me sex gay

    SvaraRadera