söndag 20 mars 2011

Skidhelg

Utsikt från Trysilberget

Klarblå himmel och härliga backar
Redo för skidåkning

Vilar upp mig dagen efter vid solväggen

Igår var det tidig start som gällde. Vi klev upp redan 04:00 för vi skulle med en buss till Trysil. Det tog nästan fem timmar att åka de dryga 30 milen till ett norskt skidparadis och det var det värt.

Det var toppenväder och bra och roliga nedfarter. Vi kom ut i backen strax före 1100 och åkte nästan non stop till 1630 (gissa om jag har ont i benen idag). Att åka skidor är verkligen superkul och en fritidssyselsättning som jag och David kan utöva tillsammans.

Att man får frisk luft och njuta av fin utsikt är bara pricken över i:et, sedan är det kul att dra gamla norgehistorier i liftkön.

Idag har jag vilat mina träningsvärksömma ben i solen utanför huset och blev "smygfotad" av David.

Vet ni förresten varför norrmännen inte skriver grattis på tårtan... de får inte ner tårtan i skrivmaskinen!

2 kommentarer:

  1. Skrev just en kommentar som visst försvann... Jag försöker igen!

    Låter som att ni hade en härlig dag i skidbacken. Förstår om du är öm i benen idag. Skönt att solen skiner även på dig!

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vad skönt! Jag har alltid avundats de som kan åka skidor! Jag har aldrig kunnat och nu vågar jag inte testa :p Det ser verkligen härligt ut!

    SvaraRadera