fredag 11 mars 2011

Simon & Tomas pratar inredning

Inredningsduon Simon och Tomas gästar Gävle (foto hämtat från Google).

Under förra helgen var vi på Bomässan i Gävle och även om mässan i övrigt var ganska trist så lyssnade vi på ett informativt och roligt föredrag om inredningensfällor av Simon och Tomas.

Det jag kan rapportera är att de är helt emot fondväggar, helvita rum och pråliga möbler. Och vi som har lyckats med att sätta upp både fondvägg i gästrummet och helvita tapeter i vardagsrummet. De vill att vi svenskar ska våga leka mer med färg och sluta vara minimalistiska och istället försöka göra hemmet mysigt med hjälp av ordentliga mattor och smakfulla gardiner.

Mitt under föredraget spänner Simon plötsligt ögonen i mig och mer eller mindre anklagar mig för att ha fula soffor hemma. Nästan så att jag ville ge honom min bloggadress så att han kan kunde se själv att så inte är fallet. Han visade en bild på fula 80-talssoffor och frågade mig på sin brittiska svengelska "is that something you could relate to?" Åh andra sidan vet man aldrig med dem, de kanske avskyr vår nya svarta divansoffa. Den är trots allt ganska vanlig och väldig praktisk, hehe!

Efteråt var jag sugen på att gå fram till dem och fråga om råd till alla våra hundra projekt vi har framför oss i huset, men då svek modet. Även jag är visst lite blyg!

2 kommentarer:

  1. De där herrarna är rätt coola! Gillar inte allt de gör, men gillar att de vågar använda FÄRG i en annars så vit inredningsvärld.
    Kul med mässa, det var några år jag var på en sådan. Såg dock att det blir något liknande i Kristianstad (3 mil härifrån) i april , så jag får kanske boka in det.
    Ha en riktigt skön helg, Carro!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vad coolt att ha sett dem och hört dem! Jag gillar dem. De är rättfram. Kanske inte att jag håller med om smaken alla gånger, men de är nyskapande :)

    SvaraRadera