fredag 16 juli 2010

Bokklubb på nätet

Jag är, som jag har berättat tidigare, en riktig stor bokslukare och jag läser det mesta jag kommer över. I USA var jag till och med i en bokklubb som träffades varje månad för att diskutera böcker. Eftersom jag redan har skrivit ett inlägg om det så det tänker jag inte gå in närmare på det här, utan ni kan länka er dit här om ni vill läsa mer om det.

Nu när jag är tillbaka i Sverige igen har jag planer på att starta en egen bokklubb, men eftersom jag länge inget eget hem hade att bjuda hem folk till så bestämde jag mig för att skjuta upp projektet till i höst.

Men detta stoppar mig naturligtvis inte att fortsätta läsa och diskutera böcker ändå, utan jag har gått med i en bokklubb på nätet, här på Blogspot till och med. Det är Maria som är värdinnan och det är hon som håller i trådarna, bestämmer vilken bok som ska läsas och meddelar när det är dags att ta upp diskussionen. Hittills har vi läst tre böcker, Anne Franks dagbok (Anne Frank), Mina drömmars stad (Anders Fågelström) och Damernas dektektivbyrå (Alexander McCall Smith).

Vi har precis startat diskussionen om den senaste boken och ni som är intresserade kan ta en titt på bokklubbsbloggen. Har ni redan läst boken är ni välkomna med era egna kommentarer. Om ni är intresserade att delta i framtiden är det bara att hålla utkik efter nästa val av månadensbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar