måndag 5 juli 2010

En perfekt sommardag

I helgen åkte David och jag på en biltur ner till mina föräldrar i Västergötland. Vi hade en helt otrolig trevlig och rolig helg tillsammans med familjen och goda vänner.



Lördagen spenderade David och jag vid badet tillsammans med mamma, min pappa är inte så förtjust i sol och värme så han stannade hemma istället. Det var årets premiärdopp för oss allihop, men det gick riktigt bra. Det var riktigt skönt i vattnet. Mamma hade packat med picnic så att vi kunde stanna i flera timmar.


På kvällen gjorde vi en liten utflykt med cykel. Först cyklade vi rakt ut i skogen till pappas jaktkoja där vi lekte och grillade korv.


Vid klockan tio cyklade vi vidare för att titta på bävrar som bygger bon förfullt i en å som rinner igenom pappas skog. De kommer inte fram förrän det börjar skymma. Vi var tvugna att smyga fram, vilket inte är så lätt när man är sex personer. Men när vi kom fram till ån fick vi se två stycken innan de blev skrämda och dök ner i vattnet och stannade där.


En biodlare som pappa känner har fått tillstånd att ställa sina bikupor i närheten av ån, fin fin honung blir det i dem.

När det blev söndag kändes det riktigt tråkigt att åka hem igen till Sandviken och vardagen. Tur att det snart är semester!

3 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig helg ni verkar ha haft :)
    Själv tog jag mig ett dopp i Vänern i lördags kväll, var helt underbart skönt.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Så vackert ni har det! Ser störthärligt ut med ett dopp :)

    SvaraRadera
  3. sv: Ja, frukt är perfekt mat! Kommer ju färdigförpackad och färdigredd direkt från naturen. Det är vi människor som gillar att komplicera till saker.. =)
    När de (frukt eller bär) är i säsong har jag inga problem att mono meal:a i perioder - bara äta en stor skål med färska blåbär till frukost t ex. Hur lyxigt är inte det? Och gott. Men sen gillar jag att komplicera till saker också =) Håller annars med dig i att det varit väl varmt att baka på sistone. Det samma gäller långa bilturer hem :/

    SvaraRadera