tisdag 29 juni 2010

Ljust hela natten

Det är så trevligt att läsa allas inlägg här i bloggvärlden om hur ni firat er midsommar. De flesta har hunnit få in både sill och midsommarstång. Själv spenderade jag den största delen av dagen i bilen. Resan tog åtta timmar med stopp för lunch och toabesök. Men som tur är lyser solen längre där uppe i Västerbotten och det är ljust hela natten, så vi fick tillräckligt med härliga timmar att fira midsommarafton trots den långa resan. Sillen och nubben fanns det så klart tid till och det smakade toppen som alltid!


Kortet är taget klockan 2300.

Kortet är taget klockan 0100.

De ljusa nätterna här i Sverige är helt underbara. Det är inte förrän nu som jag förstår hur mycket jag har saknat dem. Trots att det blir mörkare i södra Sverige blir det aldrig totalt bläcksvart som det blev i USA. Under sommarmånaderna får man verkligen mer tid till utomhusaktiviteter. Jag väljer att för stunden glömma bort de mörka och kalla dagarna som vi har att vänta i november...

5 kommentarer:

  1. Vad harligt med ljuset! Later som ni haft en jattefin midsommarhelg, aven om det blev manga timmar i bilen. Men sa ar det ibland.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jädrans.., jag hann ju aldrig hälsa dig Glad midsommar tillbaks Carro:(
    Tack för din hälsning.., jag blev glader.
    Hoppas du hade en ljuvlig midsommar, min var underbar och i år hade vi verkligen tur med vädret:)
    Nu skall jag ut i trädgården och rota, jobba med min stenhög som minskar för varje dag.
    Lägger ut ny singel på hela uppfarten och du kan tro det sker förändringar.
    Bästa av allt är att allt ogräs nu är borta på uppfarten, får väl se hur länge det håller:)

    Hoppas du får en fortsatt skön vecka....
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Får erkänna att jag aldrig varit så långt norr ut i vårt avlånga land. Idrefjäll i Dalarna är nog det längsta, men det är ju inte ens halvvägs genom Sverige.

    Ser underbart ut på bilderna, - jag får nog skärpa till mina geografiska erfarenheter!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Härligt med ljusa kvällar och nätter. Här blir det mörkt runt nio på kvällen...

    Fina bilder!

    SvaraRadera
  5. Åh, det är så häftigt med ljuset uppe i norr!! Låter klokt att blunda för hösten - så länge det bara går!!

    SvaraRadera