torsdag 5 augusti 2010

Semester

Efter ett par veckor hårt slit passade David och jag på att ta en liten paus i vårt renoveringsarbete. Vi packade bilen och drog norr ut till Västerbotten. Där uppe bor Davids föräldrar och de har en underbar mysig liten sommarstuga på en liten ö utanför Skellefteå.

Trots att tiden gick jättefort har vi hunnit med massor av saker. Förutom att vila och slappa har vi hunnit med...

en runda golf,

blåbärsplockning,

äta surströmming

och prova champagne.

Nu har vi laddat batterierna och har några några dagar kvar för att göra klart gästrummet innan Davids semester är över på måndag.

3 kommentarer:

  1. Åh, så mycket trevligt i ett och samma inlägg! Med undantag för golfen "diggar" jag allt du visar på bild. Vi försökte oss på en tur in i blåbärsskogen här nere i Skåne i förra veckan, bara för att konstatera att det nog varit alldeles för torrt i sommar. - Vi hittade bara några ynka små skrynkliga bär. Det får bli köpesylt i år...

    Ser fram emot fler rapporter från renoveringen! (Erkänner att vår fönstermålning inte kommit igång ännu, men de är iallafall kittade och täta!)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att jag stötte på din blogg. Ni flyttar till Sverige, men våra planer är att flytta till New York (vi flyttade till Sverige för tre år sedan). Jag kommer absolut tillbaka! Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  3. Vad ni hittar på! Är avis på hur snyggt plockade blåbären är, min korg var även full av löv och annat skrafs!

    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera