lördag 20 mars 2010

Vår i antågande, då drar vi norrut

Nu har våren anlänt Sandviken. Idag uppnådde vår termometer hela 14 grader, mot en solvägg förvisso, men i alla fall så är det tillräckligt varmt för att snön ska börja smälta. I rondellern växer krokusen för fullt och på återvinningsstationen stod sandvikenborna på rad i sina bilarna för att slänga skräp de har grävt fram vid vårröjningen hemmavid. Inga dåliga vårtecken med andra ord.

Men samtidigt som värmen gör sitt intågande ställs vi återigen för problemet att vårt bohag är inlåst i förvaring. Nu saknar jag mina Converese, min täckväst och min trenchcoat som är perfekta plagg så här under vår-vintern. (Jag börjar låta som en gammal repig och gnällig grammofonskiva.)

Nu kommer vi i alla fall flytta fram problemet ytterligare några dagar eftersom vi har planerat att åka norrut. Vi ska åka till Davids föräldrar som bor i Västerbotten. Då packar vi med längdåkningsskidorna och den varma vinterjackan.

Jag hoppas ni har förståelse om jag inte är så aktiv med skrivandet under nästa vecka eftersom jag kommer vara fullt upptagen med att umgås med svärföräldrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar