måndag 14 juni 2010

Nu blommar det...

...även hemma hos oss!

Ni som följt min blogg vet att vår trädgård inte är så inspirerande, blommor och rabatter lyser verkligen med sin frånvaro. Eftersom vi har så mycket att göra inne i huset, kommer inte grävning av land och plantering av grönsaker att prioriteras i år. Men nu har vi trots allt lite fina blomsterarrangemang på altanen. Det var Davids mamma B-M som hjälpte oss att plantera och välja ut bra och fina blommor. Pelargonierna har hon dessutom drivit upp själv. Krukorna och de övriga växterna hittade vi på Plantagen i Gävle.
Jag och David valde också ut några örtkryddor som vi planterade i en enkel balkonglåda. På bilden ser ni timjan, hot & spicy oregano och lite klassisk dill. Vi har också sått ruccola och basilika. Jag får väl fota dem när de kommit upp.

Slutligen kunde jag inte motstå två härliga och glada solrosor som jag planterade i två gamla krukor som jag letade upp i flyttlasset. Nu återstår bara att hoppas på fint och varmt väder så att vi kan sitta ute och njuta av allt det fina på altanen.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin örtlåda!

    Groddblad vete fan, men min pappas (och mammas...) gräsmatta är perfekt fin i år och pappa säger att det är för att han gödslat med ett slags gödsel som man kopplar på vattenslangen och sprutar ut. Tydligen så tränger gräset undan allt annat om det får gödsel. Vi hakar på hans ide, dock är vårt problem maskrosor, så jag ska rapportera hur det går!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Fint som snus, Carro! - Visst blir man ändå glad av lite grönska i sin närhet. Bra val ni har gjort, tycker jag.

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Tack för din underbara hälsning Carro:)
    Nu tar jag en kort vila ifrån min älskade blogg men innan dess vill jag önska dig en SKÖN SOMMAR!!!!
    Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig härifrån...:)
    Men nu skall jag försöka njuta av sommaren när jag äntligen fått en ledig sådan!
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt du gjort på altanen. Det gör ju så mycket med lite grönska. Solrosorna är verkligen härliga även jag har en bukett solrosor på matsalsbordet.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fint! oCh mycket mera lättskött än rabatter.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera