måndag 21 juni 2010

Prinsessbröllop och melodikrysset live

Det var väl ingen som missade vårt tjusiga och romantiska prinsessbröllop igår. Jag gissar också att ingen har missat att vår nya prins, Daniel är uppvuxen i Ockelbo. Men det ni kanske inte vet ligger Ockelbo bara ligger tre mil norr om Sandviken i Gästrikland. Hela dagen bjöd kommunen på festligheter till prinsens ära och dagen började redan tidigt på morgonen med live-radiosändning och jag och David åkte upp för att titta och lyssna på melodikrysset.


Veckans kryssplan.



Någon som känner igen snubben med portfölj?

Det var fullt med folk och alla hjälpte varandra med de kluriga frågorna. Några ur publiken blev också intervjuade på scenen under sändningen. En av dem var lustigt nog en gammal kollega till mig.

Efteråt samlade de upp alla lösningar och hade utlottning av diverse souvenier och klockor, dessutom lovade de att vi är med i riksdragningen som presenteras nästa lördag. Vi gick tyvärr därifrån utan vinst, men med minnen av en trevlig förmiddag. Eftermiddagen spenderade vi framför TV:n och bevittnade när det lyckliga paret sa jag till varandra inför hela världen.

1 kommentar:

  1. Ähh, hade jag bott nära hade jag också åkt dit, - I love Melodikrysset!

    Har hört att det ska finnas en fantastiskt fin trädgård (park?) i Ockelbo, något du har kollat in?

    Ha det så gott i midsommar!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera