torsdag 17 december 2009

Att se framemot i Sverige


Jag har ju bloggat om vad jag kommer sakna här i USA, men för rättvisans skull tänkte jag lista några saker som jag ser fram emot i Sverige:


1. Skidåkning i Kungsberget, hoppas skidorna kommer fram innan säsongen är helt slut.

2. Svenska tidningar som Femina och Plaza, gillar deras reportage om mode, mat och inredning.

3. Svenskt smågodis, no comments needed.

4. Köpa eget boende som vi kan renovera och inreda som vi vill.

5. Baka nyttigt bröd utan tillsatser och med mjöl som inte går att hitta här, hoppas min nya Kitchen Aid kommer till nytta.

6. Midsommarfirandet på Flatgrundet med Davids föräldrar och god inlagd sill.

7. Sena ljusa sommarnätter, minus myggen då så klart.

8. Den svenska sjukvården, tro det eller ej.

9. Fotbollslördag med Stryktipset, små godis och läskande drinkar. Jag tror jag fortfarande leder över David i antal rätt.

10. Allt som är lagom i Sverige!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar