torsdag 17 december 2009

US Postal Service och eftersändning

Igår meddelade vi posten att vi ville ha all post eftersänd. Vår plan var att skicka den till min mans amerikanska kontor, men av en oförklarlig anledning går inte det, det går bara att eftersända post till en privat adress. Viss post går tydligen att skicka vidare till Sverige, men bara A-klassad post. Dessutom har vi ju bara en tillfällig adress i Sverige. Davids snälla kollega har lovat att ställa upp som vår postmottagare, tack, tack till honom!

Nästa problem med vår eftersändning är att den är automatiserad, inställd på hushållets efternamn. Men vilket är vårt efternamn, vi vet ju det såklart, men inte de som skickar räkningar. Vi får post under ett flertal efternamn, för att vara på den säkra sidan och efter inrådan från vår brevbärare, lämnade vi in formulär för fem olika namn.
Vi hade också önskat att posten skulle eftersändas med start, typ nu, eftersom vi ska åka till Florida nästa vecka. Men tydligen kan det ta upp till 14 dagar innan det börjar fungera.
Varför var detta aldrig ett problem i Sverige?

2 kommentarer:

  1. Bra att ni tar eftersändning. Men se till att säga upp allt som går... Vi får fortfarande post tillhörande de som bodde i vårt hus tidigare. Nu börjar det dock avta, ett och ett halvt år senare.

    Tack för mattipset!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. I see what u mean... Hade själv en "dust" med det amerikanska budföretaget UPS häromdagen, som faktiskt har kontor även i Sverige.
    -Rena stenåldersföretaget, om du frågar mig. Borde ett serviceföretag inte anpassa sig efter kunden, och inte tvärtom? Ja menar, "vi levererar mellan 9-17, så håll dig hemma då", vad är det för stil??? Höll på att stressa upp mig rejält där, men till sist kände nog killen på kundservice att det inte var läge att tjafsa, hehe!
    Stå på dig!

    SvaraRadera