Nästa problem med vår eftersändning är att den är automatiserad, inställd på hushållets efternamn. Men vilket är vårt efternamn, vi vet ju det såklart, men inte de som skickar räkningar. Vi får post under ett flertal efternamn, för att vara på den säkra sidan och efter inrådan från vår brevbärare, lämnade vi in formulär för fem olika namn.
Vi hade också önskat att posten skulle eftersändas med start, typ nu, eftersom vi ska åka till Florida nästa vecka. Men tydligen kan det ta upp till 14 dagar innan det börjar fungera.
Varför var detta aldrig ett problem i Sverige?
Bra att ni tar eftersändning. Men se till att säga upp allt som går... Vi får fortfarande post tillhörande de som bodde i vårt hus tidigare. Nu börjar det dock avta, ett och ett halvt år senare.
SvaraRaderaTack för mattipset!
Kramis
I see what u mean... Hade själv en "dust" med det amerikanska budföretaget UPS häromdagen, som faktiskt har kontor även i Sverige.
SvaraRadera-Rena stenåldersföretaget, om du frågar mig. Borde ett serviceföretag inte anpassa sig efter kunden, och inte tvärtom? Ja menar, "vi levererar mellan 9-17, så håll dig hemma då", vad är det för stil??? Höll på att stressa upp mig rejält där, men till sist kände nog killen på kundservice att det inte var läge att tjafsa, hehe!
Stå på dig!