tisdag 29 december 2009

Delfiner

Idag när jag promenerade längs stranden här i Naples, Florida såg jag vilda delfiner som kom simmandes, dykandes och hoppandes längs med vattenbrynet. Det var verkligen häftigt, de är mycket eleganta och i jämförelse med alligatorerna vi såg igår kan man säga att de är vackra.

Det som slog mig mest var hur oberörda de var av att det stod folk i vattnet. De kom dykandes bara ett par meter ifrån ett par grabbar som gått ut en bit i vattnet, vilket jag trodde skulle skrämma iväg dem.

Jag hade gått en bit när jag fick syn på dem, men hade sedan sällskap av två stycken på väg tillbaka till våra strandstolar. Tyvärr simmade de bara längre och längre ut i havet så när jag väl kunde skicka iväg David att titta på dem och ta kort var de allt för långt ut och man såg bara ryggfenorna på dem.

2 kommentarer:

  1. jag blir avensjuk på er, jag har ju alltid velat åka till florida.se

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig semester ni verkar ha haft. Och så får ni se delfiner också!
    Nu har vi sagt hej då till våra långväga gäster så det är alldeles tomt i huset.
    KraM

    SvaraRadera