fredag 11 december 2009

Vardag att sakna

Jag tänker att det finns mycket jag kommer att sakna här i USA, förutom det mest uppenbara som våra vänner och det vackra vädret.

Jag kommer sakna min vardag som här i USA är enkel och mysig. Jag har verkligen haft tid för mina intressen som böcker och film, träffa kompisarna och inte minst utforska NYC.

Men det är framför allt de små sakerna i vardagen som jag kommer sakna mest som, till exempel, gå och få nagelvård till ett rimligt pris. Inga diskussioner är så intressanta än de bland kvinnor som sitter och väntar på att lacket ska torka. Sitta flera timmar Starbucks med min kopp te och läsa en bra bok. Vi har också trevliga matbutiker här med härliga deli-diskar med allt från lufttorkad skinka till Crabb-cakes och levande hummer. Det är heller inte helt sällan som jag också passar på att gå på bio för att titta på roliga och romantiska så kallade "Chick Flicks", medan David fortfarande är kvar på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar