söndag 20 december 2009

Nor'easter

I flera dagar har de hotat med att en snöstorm ska komma in under lördagen och nu är den här. Det är ganska typskt för den här regionen att det toksnöar i 12 timmar och sedan klarnar det upp och blir fint.

Dessa snöstormar, som här kallas Nor'easter, brukar orsaka kaos både på vägar och på flygplatser. Första året som vi bodde här fastnade David i Ohio en extra natt eftersom flyget till New Jersey blev inställt, slutade med att han fick flyga till Philadelphia dagen därpå och sedan köra hem till New Jersey.

Ikväll är det därför extra skönt att vi inte har några speciella planer utan kan stanna hemma och vänta ut stormen. Imorgon kommer det vara en del att skotta...

1 kommentar:

  1. Hej Carro!
    Snöstorm i södra Sverige med, - riktigt mysigt, om du frågar mig!
    Jag firade jul i USA i början av 90-talet, när jag var au pair i Seattle. Hade turen att hamna hos en familj som faktiskt åt skinka iallafall! Och jag fick en burk lingonsylt i min "stocking", så jag kände mig nästan som hemma.
    God Jul från gamla "Svedala"!

    SvaraRadera