måndag 18 januari 2010

Halv åtta hos mig

Jag har ett absolut favo program på TV och det var min mamma som tipsade mig om det, Halv åtta hos mig på TV4. I USA fick vi lov att titta på programmet via internet, men det gick bra det också.

Det som gör att jag fastnat för programmet, förutom Helge Skoogs roliga kommentarer, är att det är en blandning av matlagning och heminredning på amatörnivå. Till skillnad från alla andra livstilsprogram, som snarare ger mig mer prestationsångest än inspiration, kan man faktiskt jämföra sig med dessa hobbykockar som vill visa upp sina färdigheter i rikssänd TV. Jag brukar helt enkelt tänka; kan de så kan jag!

Vidare är det kul att se hur "vanligt" folk har hemma hos sig, utan att behöva smyga runt som en skum fönstertittare. Vissa deltagare har knasiga men roliga samlingar, en del har modern minimalistisk stil och hemma hos vissa känns det som att kliva in i en rörig Picasso-tavla.

TV4 åker land och rike runt och spelar in programmen och denna vecka kommer de vara i Stockholm.

2 kommentarer:

  1. Nä, fönstertittare vill man ju inte vara...
    Har inte sett på programmet men får kanske göra det nu.

    Kanske att vi kommer till Viken i början av April. Ska ju förnya visum och kommer vara i Sverige ett tag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevligt hoppas vi har en bostad att bjuda hem er till!!!

    SvaraRadera