onsdag 27 januari 2010

Våren kan vänta

På många bloggar och på radio och TV uttrycker sig många att de längtar till våren. Många köper tulpaner för att skapa vårkänsla inomhus, andra börjar planera årets planteringar och beställer frön till sina rabatter och trädgårdsland.

Själv har jag ingen längtan till våren alls, jag vill passa på att njuta av all snö och längtar efter att skidorna ska anlända med flyttlasset. I år är det extra kul när det är så mycket snö.

Jag kanske är lite partisk i min barnsliga förtjusning i denna årstid eftersom min födelsedag är i februari och jag minns tillbaka på roliga och vintriga födelsedagskalas. Det finns mycket mysigt att hitta på under vintern som till exempel åka pulka (för vuxna rekomenderas madrass eftersom pulkorna lätt går sönder) eller grilla korv vid vindskydden i Högbo.

Lite tråkigt bara att jag var tvungen att åka hem i från mor och far en dag tidigare eftersom SMHI förvarnade om dåligt bilföre under dagens snöoväder.

1 kommentar:

  1. Snöoväder i Skåneland med. Här blir folk helt lamslagna när det snöar, det är nästan lite komiskt! (Fast inte kul när folk inte fattar hur man kör bil när det är halt...) Även om jag tillhör dem som faktiskt längtar till våren, så får jag ändå medge att det är lite ljusterapi när snön faktiskt ligger kvar. Och idag sken solen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera