söndag 10 januari 2010

Kyla och svensk pizza

Dag 2 här i Sverige... Kallt, kallt, kallt var det när vi skulle gå på vinterpromenad. Vi har ingen termometer så vi kunde inte se hur kallt det var ute, men det står nu på vår långa inköpslista. Min gissning är ändå att det var runt 20 grader kallt.

Idag till middag åt vi var sin riktig svensk pizza hos Fredrik på hörnet, en ny pizzeria bara ett par meter från vår trappuppgång. Jag valde en Gudfadern med skinka, champinjoner och räkor. David valde en pizza med falukorv, bacon, färska tomater och purjolök som heter Dalmasen.

5 kommentarer:

  1. Hihi, verkligen svenskt. Tycker mig känna igen huset;) Kan det möjligen vara Hammargatan?

    Ser fint ut med all snö dock. Och solen!
    Härligt även om det är kallt.

    Du, om du vill ha fler boktips så kolla in Malins blogg, och Fröken Nina i min länklista. Dom läser mycket och skriver om böckerna.

    Ha en skön första vecka tillbaka i Sverige.
    kram

    SvaraRadera
  2. Å vad gott det lät med svensk pizza. Fast falukorv på pizza... vet inte jag.

    Fin bild, längtar faktiskt lite till viken. Var ju ett tag sedan jag var där. Känns det konstigt att vara tillbaka?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Falukorv är inte dumt, svensk pizza är ju också en helt annan maträtt än sin amerikanska namne.
    Förstår att det var ledsamt att lämna alla goda vänner på andra sidan Atlanten. Men det sköna med amerikaner är ju att har man en gång blivit vänner så är man det för alltid. - Man kanske inte ses på flera år, men den dagen man ringer och säger att man är i krokarna är man alltid mer än välkommen!
    Lycka till med bostadsletandet. (Keep us posted!)

    SvaraRadera
  4. Oooh vad gott med svensk pizza. Det riktigt vattnades i munnen pa mig.
    Ja, falukorv ar inte dumt det heller, men att ha det pa pizza var ngt helt nytt for mig.
    Vad tyckte David? Tyckte han att det smakade bra?

    SvaraRadera
  5. David tyckte det var helt OK med falukorv på pizza, själv tycker det verkar hemskt tråkigt...

    SvaraRadera