söndag 3 januari 2010

Spontan bokrea-shopping

Idag var jag och David på ett av de stora köpcentrumen här i New Jersey. Tanken var att vi skulle göra de sista inköpen innan flytten men då, till min stora glädje och förtjusning, sprang vi på den ultimata bokrean. Bokaffären skulle slå igen så alla böcker såldes ut med 50 till 60 procent rabatt.

Tänk er nu en kalv på första grönbetet, det var jag i affären. Helt oförberedd och helt överväldigad gick jag bland författare och boktitlar och försökte ur minnet plocka fram bra boktips och namn på författare jag tycker är bra. Ganska stressande faktiskt eftersom hjärnan som vanligt låser sig när man ska försöka vara smart och komma på bra saker under stress.

Tillslut köpte jag fem böcker, Those who save us (Jenna Blum), The time traveler´s wive (Audrey Niffenegger), Italian for beginners (Kristin Harmel), Emma´s Table (Philip Galanes), Echoes (Maeve Binchy). Dessa böcker åker nu med i flyttlasset och trevlig läsning väntar sedan hemma i Sverige.

3 kommentarer:

  1. Hihi, som en kalv på grönbete...
    Får genast en bild framför mig hur du skuttar och hoppar inne i bokaffären...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline, You will have to let me know how "Echoes" by Maeve BInchy is...I have ready many of her books. ENjoy packing! Kara

    SvaraRadera
  3. Kara, om du har tur kanske du kan få låna boken av mig när du kommer tillbaka till Sverige.

    SvaraRadera