torsdag 21 januari 2010

Hem ljuva Hem & Lantliv

En av fördelarna med att vara hemma igen är jag kan äntligen kan förkovra mig i svensk lektyr. Jag läser gärna livstilstidningar som Femina och Plaza, hemma hos svärmor läser jag Allas och finns inget annat att tillgå hos frissan blir det också lite Se och Hör.

I USA var svenska tidningar hårdvaluta , de få som trots allt kom över Atlanten lästes flitigt av oss svenska "ex-pat"-fruar. Det är helt enkelt något särskilt med svenska tidningar, alltid trevliga reportage, de håller mycket hög kvalitet och innehåller mindre annonser och reklam som annars stör läsningen.

Nu när David och jag är mitt uppe i husletandet och behöver lite extra inspiration har jag köpt två inredningstidningar som jag nu läser med stort nöje.

3 kommentarer:

  1. Får tipsa dig om tidningen "Drömhem och Trädgård", som är min personliga favorit. Nytt nummer ute 26 januari, så skyndar du dig hinner du köpa förra numret med, hehe!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vill bara meddela att du har fått ett award av mig :). Gå in på min blogg och kika.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad spännande att få läsa hur återanpassningen blir! Vi har varit i USA i drygt två år. Kontraktet är på 3 år. Snart ska det diskuteras om en ev förlängning. Vi får se hur det går med det.

    Hoppas ni hittar ett boende snart och att ni ska trivas i Gästrikland igen. Vi bodde nämligen också i Gästrikland...

    Taina i CT

    SvaraRadera