fredag 12 februari 2010

Glitter och glamour i Sandviken

Nu har schlagerturnen anlänt Sandviken och jag tänkte avge en lägesrapport. Kommunen har satsat stort med olika aktiviteter varje dag sedan i onsdags, de har ställt upp ett stort partytält i centrum som har mat och ölservering och affärerna har dekorerat skyltfönstren med glitter och ballonger.
På torget har de byggt upp en hög konstgjord snöbacke för uppvisning av snowbordsåkning. Artisterna sprider ut sig och gör gästuppträdanden runt om i stan. Inne på det stora stålverket ska Andra Generationen spela upp under lunchen för de anställda.


Igår var alla VIP-gäster bjudna på stora festligheter i Högbo i stora lappkåtor. Eftersom jag inte var inbjuden själv kan jag inte ge er något ögonvittnesrapport, men enligt den lokala massmedian, hade alla artister och kända programledare en trevlig kväll. På lördag kommer den beryktade efterfesten vara på Living Room, en lokal restaurang och nattklubb, till den krävs också VIP-biljetter, jag funderar just om mina har kommit bort i posten.

Ikväll genomförs det första genrepet med betalande publik. Som ni redan vet har jag lyckats vinna biljetter och ser framemot en trevlig show med mycket glitter och glamour.



1 kommentar:

  1. Hade ju varit kul att vara där! och GRATTIS på din dag ;)

    Kram

    SvaraRadera