söndag 21 februari 2010

Låt mig presentera...

...min scrapbook!

Den har nu äntligen anlänt Sverige efter flera veckor ute på öppet hav. Vad som helst kunde hända där ute så jag är verkligen glad att transporten gick bra.

Jag köpte den när vi flyttade till USA och har sedan dess "scrapat" så ofta jag kan. Problemet är att det är så mycket kort som ska in så jag har inte hunnit sätta in hälften av bilderna ännu. Men det är verkligen roligt och fint blir det. Ett jättetrevligt minne från vår tid i väst.

Detta är några av mina favoritsidor:



Promenad i Branch Brook Park under körsbärsblomningen


Valsafari i Plymouth, Massachusetts




Valsafari utanför New Englands kust


Tyvärr fick jag inte med mig hela scrapbook-kittet när vi hämtade ut flyttlådorna i måndags så det blir svårt att fortsätta och göra albumet klart innan alla saker är på plats.

3 kommentarer:

  1. Trevligt att få en kommentar från Leles bekanta, tack för det! Önskar att jag hade tid och inspiration för att göra en scrapbook, men här ligger bilder sedan flera år tillbaka på barnen som inte är gjorda något med. Inte ens framkallade!! Funderar på att göra böcker via nätet som Lele gjort istället, fast scrapbookandet blir ju mycket mer personligt. Snyggt! Snöiga hälsningar från Västergötland

    SvaraRadera
  2. Vilket super kul minne att ha kvar från USA-tiden. Det är något speciellt med en scrapbook. Inte bara foton utan de där andra minnena också - menyn från favvo restaurangen eller kanske flygbiljetten till resmålet.

    kramis

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Det skulle givetvis jag passa på att göra...om tiden räcker till vill säga. Kul att kunna bläddra tillbaka och minnas tiden här.

    Tack för tipset :)

    SvaraRadera