måndag 15 februari 2010

Stort flyttlass anländer Sandviken

Idag ska jag lyxa med två inlägg, så kallade före- och efterreportage, eftersom vi får våra saker från Amerika idag. Jag har ju tidigare berättat att jag saknar dem väldigt mycket och nu har de alltså anlänt Sverige och kommer till Sandviken nu under förmiddagen.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg har vi ingen möjlighet att ta emot allt i vår lånelägenhet, utan måste förvara sakerna i ett förråd på industriområdet tillsvidare. Men vissa saker vill vi förstås ha tillgång till redan nu, som till exempel våra skidor, några kokböcker och skid- och vinterkläder. Jag vill också plocka ut min scrapbook så jag kan fortsätta med den, nu när jag har så mycket tid på dagarna.
Detta är problemet... Packlistorna som vi fick från flyttfirman i USA är inte så jätteinformativa. Till exempel står det bara "shoes" på lådorna, så vi vet inte vilken låda som innehåller snökängorna, vi kan inte heller lista ut vilken låda som innehåller våra pjäxor. Jag har lyckats identifierat vilka lådor som packats i källaren, men jag kommer inte ihåg om jag bar upp pjäxorna till övervåningen eller inte.
Vissa paket borde ju vara solklara att identifiera. Långa smala paket...? Kan det till exempel innehålla skidor?

Det ska bli spännande att se vilket kaos vi kommer orsaka när flyttkillarna ska lyfta över lådorna till förvaringsutrymmet och vad vi verkligen fått med oss hem i lådorna vi plockat ut. Det kanske är grytor i varenda en och det är just det enda jag inte saknar bland våra saker i flyttlasset. Sommarskorna kan också få vara kvar ett tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar